Sist oppdatert 05. april 2020

Vilkår og betingelser i Orders.no

Dersom det er noe du lurer på om dette som du ikke får svar på under, ta gjerne kontakt med oss.

1. Generell informasjon

Orders.no er en portal for bestilling av mat og drikke til utvalgte restauranter. Orders.no er kun en måte å kommunisere bestillinger for produkter mellom kunder og restauranter. Kundene må komme, hente og betale for bestillingen på restaurantene lokalene.

Den respektive restauranten av den tilgjengelige maten og/eller drikkevaren er selv ansvarlig for innholdet og utformingen av det respektive mat- og drikke utvalg.

Behandlingsansvarlig

Orders AS

Barkåkerveien 27 C

3157 Barkåker, Vestfold, Norway

Org nr: 925 116 017

2. Definisjon av parter

Denne part, Orders AS, org. nr.925 116 017, Barkåkerveien 27 C, 3157 Barkåker, og blir i det følgende benevnt «Orders.no», «vi», «oss», «vår» eller «vårt».

Restauranter (heretter Restauranten): En person eller bedrift med tilhørende personalia og brukerinformasjon som har inngått et løpende avtaleforhold og kundeforhold med Orders AS gjennom å registrere brukerkonto og derigjennom samtykket til disse betingelsene.

Kunder: En bruker som har gjennomført et kjøp; Den person eller bedrift som er oppgitt som kjøper i bestillingsbekreftelsen, og blir i det følgende benevnt «du», «deg», «din», eller «ditt».

3. Gjeldende område for disse vilkår og betingelser

Følgende vilkår og betingelser skal gjelder for de tjenester som vi, Orders AS tilbyr gjennom tilgang til vår nettsiden https://Orders.no og appen, hetter Orders.no på Apple App Store og Google Play.

4. Bestillingsprocess

4.1 Sette sammen bestillingen: Når du har valgt de produktene som du vil bestille fra menyen til den Restauranten du har valgt og har gitt annen nødvendig informasjon, sende du bestillingen ved å klikke på "sende bestilling" eller liknende knapp. Det er viktig at du kontrollerer all informasjonen du oppgir og at du retter eventuelle feil før du klikker på denne knappen. Så snart du har trykket på knappen, inngår du en avtale med Restauranten, og feil vil ikke kunne korrigeres eller slettes, ut over det som framgår av avsnitt. 4.2

4.2 Endre eller kansellere en bestilling: Når du har sendt bestillingen din har du ikke rett til å endre eller kansellere bestillingen din. Hvis du ønsker å endre eller kansellere bestillingen, kan du kontakt med Restauranten. Det er imidlertid ingen garanti for at Restauranten vil etterkomme i din forespørsel, siden det kan hende at de allerede har begynt å behandle bestillingen din.

4.3 Behandling av dine bestillinger: Når vi mottar din bestilling, vil vi sende den til den respektive Restauranten. Merk at hvis du ser en bekreftelsesside på vår appen, bekrefter dette kun at du har inngitt en bestilling til Restauranten om salg av dine bestilte maten, men ikke nødvendigvis at din bestilling er blitt akseptert og vil behandles av Restauranten. En restaurant har imidlertid rett til å avvise en bestilling til enhver tid hvis den har det for travelt eller av annen årsak. En annen er at restauranten, av en eller annen grunn, ikke kan svare på en bestilling innen 15 minutter. Vi vil da avlyse bestillingen din.

4.4 Henting av bestillingen: Anslått tid for hentinger opplyses av Restauranten og er kun veiledende. Verken vi eller Restauranten kan garantere at bestillingene er tilgjengelig for henting innenfor den anslåtte tiden.

5. Pris og betaling

5.1 Merverdiavgift: Prisene er de samme som er oppgitt på vår appen, for take away. Disse prisene inkluderer MVA, men kan være uten kostnader for din tilleggsforespørselen, feks. forskjellige priser kan gjelde når du spiser på restauranten.

5.2 Uriktige priser: Restauranten er selv ansvarlig med sin restaurantside priser. Dersom den riktige prisen for en bestilling er høyere enn den prisen som er oppført på vår appen, vil Restauranten vanligvis kontakte deg før bestillingen bli akseptert. Hvis bestillingen bli akseptert, du har rett for å få din maten med prisen på vår appen.

5.3 Betalingsmetoder: Betalingsmåte kan variere fra restaurant til restaurant.

5.4 Betaling av bestillingen: Du kan betale idet du henter i Restaurantens lokaler.

5.5 Kansellere en bestilling kostnade etter den bli akseptert: Det er avhengig av Restauranten om du kan gjøre det eller ikke. Foreløpig tar vi ikke betalt for denne handlingen.

6. Copyright

6.1 Orders.no med logo er et registrert varemerke av Orders AS.

Det er ikke tillatt å bruke navnet vårt, logoer, skjermbilder eller bilder på en måte som kan virke forvirrende eller implisere sponsing, anbefaling eller assosiasjon uten tillatelse.

6.2 Alt innhold på våre tjenestene tilhører til Orders AS eller vår partnerrestaurantene. Dette betyr at du ikke kan laste ned, kopiere eller bruke på noen annen måte uten at dette eksplisitt er tillatt i obligatorisk lovgivning eller med uttrykkelig skriftlig samtykke fra oss.